Search
Close this search box.

انواع راهکارهای موثر محافظت از پمپ آب

تصویر محافظ ولتاژ پمپ آب
فهرست مطالب

انتقال آب به طبقه‌های بالا در یک ساختمان چند طبقه کمی دشوار است؛ به همین دلیل از پمپ برای انتقال آب به این طبقات استفاده می‌شود. هنگام خرید پمپ آب باید نکات و روش‌های حفاظت از این پمپ را بدانید.

توجه داشته باشید حتی اگر به درستی از پمپ آب استفاده کنید هم مواردی مانند ولتاژ وجود دارد که ممکن است عمر دستگاه شما را تهدید کند. برای محافظت از دستگاه در این موقعیت استفاده از محافظ پمپ آب بهترین گزینه است.

JBH مجموعه‌ای است که شما می‌توانید انواع محافظ‌های برق مانند محافظ کولر و… مورد نظر خود را از آن تهیه کنید. این مجموعه محصولات خود را 3 سال گارانتی و تعویض بی قید و شرط  ارائه می‌دهد.

راهکارهای حفاظت از پمپ آب

پمپ آب دستگاهی برای افزایش فشار انتقال آب به نقاط مختلف ساختمان است. قطعات مصرفی این محافظ طول عمر مشخصی دارند و پس از استفاده مکرر فرسوده شده و کارایی خود را از دست می‌دهند؛ به همین منظور توصیه می‌شود برای کند شدن روند فرسودگی از محافظ برق استفاده کنید. بهترین محافظ برق پمپ آب محافظی است که بتواند نوسانات ولتاژ را به خوبی کنترل کند.

تصویر بهترین محافظ برق پمپ آب

سرویس کردن پمپ آب

پمپ‌ها برای اینکه عملکرد خود را به خوبی انجام دهند نیاز دارند در بازه‌های زمانی مختلف به صورت تخصصی مورد بررسی قرار بگیرند و در صورت نیاز سرویس شوند. شاید برایتان سوال باشد پمپ طی چه بازه‌های زمانی باید مورد بررسی قرار بگیرد؟ این زمان در دفترچه راهنما مربوط به پمپ‌های خانگی و صنعتی نوشته شده است.

 

تعویض قطعات

پمپ آب قطعات مختلفی دارد؛ این قطعات باید بعد از مدتی تعویض شوند تا به سلامت و طول عمر پمپ آسیبی وارد نشود.

فیلترها، عقربه‌ها و پروانه پمپ از جمله این قطعات هستند. در مورد علت ضرورت تعویض قطعات باید بدانید که در بعضی مناطق آب، املاح بیشتر از حد معمول هستند؛ از این رو بعد از مدت زمان طولانی به یک توده در قطعات تبدیل شده و عملکرد دستگاه را مختل می‌کنند؛ به همین علت باید بعد از مدت زمان معین قطعات پمپ را تعویض کنید. شما با تعویض قطعات پمپ عمر مفید دستگاه را بالا برده و می‌توانید سالیان طولانی از این دستگاه استفاده کنید.

 

روغن کاری

همه دستگاه‌ها بعد از مدتی استفاده به روغن کاری نیاز دارند. روغن کاری باعث می‌شود دستگاه عملکرد بهتری داشته باشد. در میان انواع قطعات دستگاه پمپ، موتور بیشتر از بقیه به روغن کاری نیاز دارد.

توجه داشته باشید در روغن کاری زیاده روی نکنید. مقدار مجاز استفاده شما از روغن برای دستگاه در دفترچه راهنما ذکر شده است. روغن کاری نیز مانند سایر راهکارهای گفته شده زمان بندی مخصوص خود را دارد.

 

بررسی محل قرارگیری جایگاه پمپ آب

به طور کلی پمپ سر و صدا زیادی دارد و نامناسب بودن محل پمپ در افزایش صدای آن تاثیر گذار است. پمپ آب باید به خوبی روی زمین قرار بگیرد تا دچار لغزش نشود. لغزش این دستگاه و برخورد آن به دیوار یا زمین صدای بیشتری تولید می‌کند. باید در نظر داشته باشید که این لغزش و برخورد به دیوار و زمین به پمپ آسیب‌های جدی وارد می‌کند. 

نکته: با پیشرفت علم و تکنولوژی صدا پمپ‌های جدید بسیار کمتر از پمپ‌های قدیمی است.

 

جلوگیری از داغ شدن پمپ

داغ شدن پمپ یک اتفاق بسیار معمول است؛ به همین دلیل باید از دستگاه‎‌های خنک کننده رادیاتور استفاده کنید. گرم شدن بیش از حد اندازه باعث صدمات جدی به پمپ می‌شود؛ البته این فرضیه درست که به علت وجود آب دستگاه از سایر دستگا‌ها برقی دیگر دیرتر داغ می‌شود.

جلوگیری از یخ زدگی

یخ زدگی در فصل‌های سرد سال یک اتفاق بسیار معمول است که همیشه پمپ‌های آب را تهدید می‌کند. اگر پمپ آب شما در معرض هوای آزاد قرار دارد؛ در این موقعیت به فکر عایق کاری اطراف پمپ باشید.

تصویر محافظ پمپ آب

توصیه‌های مهم درمورد حفاظت از پمپ آب

  • وجود فیبرو فنر در پمپ آب، مانع نشت آب به داخل الکتروموتور می‌شود.
  • پمپ را نباید بدون آب روشن کنید؛ در غیر این صورت پمپ می‌سوزد.
  • سعی کنید حداقل هفته‌ای یک بار پمپ آب را روشن کنید یا اگر برای مدت طولانی از پمپ استفاده نمی‌کنید آب آن را کاملا خالی کنید.
  • توجه داشته باشید که پمپ باید به صورت اصولی نصب و در مدت تعین شده سرویس شود؛ در غیر این صورت مدت زمان کارکرد دستگاه بیشتر می‌شود و مصرف برق آن بالا می‌رود.
  • قبل از راه‌‌ندازی پمپ آب، خازن را بررسی کنید و اگر ضعیف شده بود آن را تعویض کنید.

 

قیمت محافظ برق برای پمپ آب

قیمت محافظ برق پمپ آب به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد.

اولین موردی که بسیار مهم است کیفیت دستگاه است. کیفیت از موارد بسیار مهمی است که بر قیمت پمپ آب تاثیر بسزایی دارد.

مورد دیگری که بر قیمت تاثیر گذار است برند است. برند محافظ برق از مواردی است که روی قیمت بسیار تاثیر گذار است. برندهای مختلف محافظ برق‌های متنوعی را تولید و به بازار عرضه می‌کنند.

خدمات مختلفی مانند گارانتی و تعویض بی قید و شرط که از سوی برخی برندها ارائه می‌شود نیز از جمله مواردی است که بر قیمت این تجهیز تاثیر گذار است.

Picture of تحریریه JBH
تحریریه JBH

در مجله اینترنتی JBH به‌روزترین و معتبرترین مقالات حوزه صنعت برق را بخوانید.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

پشتیبانی فنی

پشتیبانی آنلاین فروشگاه