Search
Close this search box.

علت سوختن پاورماینر

تصویر علت سوختن پاور ماینر
فهرست مطالب

پاور ماینر، منبع تغذیه دستگاهی است که تامین برق ماینر را بر عهده دارد. این پاور جریان ورودی برق که به صورت متناوب است را به صورت مستقیم تبدیل می‌کند؛ به عبارتی برق شهری را تبدیل به جریان مناسب برای ماینر می‌کند. گاهی به دلایل مختلفی پاور ماینر که اتفاقا قیمت بالایی نیز دارد می‌سوزد، 

برای جلوگیری از این اتفاق باید آگاهی خود را نسبت به علت‌های سوختن پاور ماینر افزایش دهید.

در این بخش دلایل سوختن پاور ماینر را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

مجموعه jbh  برای جلوگیری از چنین اتفاقاتی محصولاتی همچون محافظ برق را عرضه کرده است که بسیار ایمن و استاندارد است.

پاورمیتر تک فاز JBH

پاورمیتر تک فاز jbh با دقت عمل بالا و ذخیره انرژی به صورت KWh

چرا پاور ماینر می سوزد؟

دقت داشته باشید که ممکن است پاور ماینر با مشکلاتی روبرو شود. زمانی که شما با روشن نشدن ماینر یاری استارت شدن به صورت مکرر روبرو شدید باید به فکر تعمیر یا تعویض پاور ماینر باشید و در ابتدا باید دلایل سوختن پاور ماینر را بررسی کنید.

  • روشن نشدن ماینر
  • وجود اتصالی در پاور ماینر
  • افزایش و کاهش ناگهانی ولتاژ پاور
  • خرابی و فن‌های خنک‌کنند پاور ماینر
  • فرسوده و خراب شدن سیم‌ پیچ پاور
  • سوختن و یا خراب شدن فیوز داخلی پاور ماینر
  • فرسوده شدن و یا سوختن قطعات داخلی پاور ماینر مانند خازن‌، ترانزیستور، دیود، آی سی و غیره.

تصویر دلیل سوختن پاور ماینر

بررسی دلایل سوختن پاور ماینر

اولین مسئله که بیشتر افراد با آن برخورد می‌کنند نوسانات برق، قطع و وصل ولتاژ و تغییرات در فرکانس برق ورودی است. این موارد اگر به صورت مداوم تکرار شوند به پاور ماینر آسیب‌ جدی وارد می‌کنند. برای جلوگیری از این اتفاق، نوسانات برق را کنترل کنید و از محافظ ولتاژ  جریان استفاده کنید.

توجه داشته باشید که منظور از نوسانات فقط قطع یا وصل شدن برق نیست بلکه کاهش و افزایش ولتاژ هم شامل می‌شود. یکی دیگر از روش‌هایی که باعث می‌شود از این نوسانات جلوگیری شود استفاده از نوسان گیر برق است.

 یکی دیگر از دلایل سوختن پاور ماینر اتصالات ناایمن و غیر اصولی است که بین پاور ماینر و ماینر وجود دارد؛ به عنوان مثال سوکت پاور ماینر به درستی به ماینر متصل نشده و یا دسته سیم ماینر استاندارد وصل نشده که این موارد می تواند منجر به آتش سوزی می شود.

گاهی علت روشن نشدن پاور ماینر استفاده نکردن از دسته سیم اصلی است که البته در این مورد عامل دیگری نیز دخیل است که آن سست بودن اتصال به پاور ماینر است. یکی از علل داغ شدن پاور ماینر استفاده از روش‌های غیر استاندارد برای کاهش صدای ماینر است که به مراتب باعث سوختن پاور ماینر می‌شود.

تصویر علت سوختن سوکت پاور ماینر

چگونه علت سوختن پاور ماینر را بیابیم؟

باید بدانید که پاور از اصلی‌ترین قطعات یک ماینر است و وظیفه انتقال نیرو به ماینر است که از طریق آن‌ برق متناوب شهری به صورت مستقیم به ماینر می‌رسد؛ بنابراین نقش پررنگی در حفاظت از ماینر دارد و باید از بهترین پاور که عمر بالایی دارد استفاده شود. محافظ برق ماینر یکی از ابزارهایی است که کمک شایانی به این مورد می‌کند، برای اینکه بتوانید از این پاور ماینر به خوبی مراقبت کنید راهکارهایی وجود دارد که در ادامه به آن‌ اشاره می‌کنیم.

  • بررسی ولتاژ

ولتاژ ورودی به پاور ماینر را بررسی کنید تا با مقدار ولتاژ دستگاه یکی باشد و کمتر یا بیشتر از آن نباشد؛ اگر ولتاژ ورودی کمتر باشد پاور ماینر کار نخواهد کرد و ماینر شما روشن نمی‌شود، اگر اینگونه نبود حتما از یک برقکار کمک بگیرید که سیم کشی‌های شما چک کند.

  • بررسی پاور

پاور را به صورت مجزا چک کنید. برای اینکار می‌توانید پاور را به یک دستگاه دیگر چک کنید؛ به این علت که گاهی ممکن است مشکلات مربوط به پاور نباشد. روش دیگر این است که پاور را با مولتی‌متر تست کنید. با این دستگاه به راحتی می‌توانید از سالم بودن پاور اطمینان حاصل کنید. 

مشکلاتی که ممکن است پاور داشته باشد:

  • گاهی فن پاور نمی‌چرخد.
  • فن کارکرد طبیعی دارد؛ اما خروجی به مقدار درست نیست.
  • پاور هر چند ثانیه قطع می‌شود و به صورت مجدد وصل می‌شود.
Picture of تحریریه JBH
تحریریه JBH

در مجله اینترنتی JBH به‌روزترین و معتبرترین مقالات حوزه صنعت برق را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

پشتیبانی فنی

پشتیبانی آنلاین فروشگاه