Search
Close this search box.

محافظ برق هوشمند

محافظ های مرکزی
فهرست مطالب

محافظ برق یک وسیله برای محافظت از وسایل برقی منزل در برابر نوسانات و اختلالات جریان برق است. این وسیله امنیت لوازم برقی موجود در خانه و محل کار را تامین می‌کند و ما را را در برابر خسارت‌های جانی و مالی ایمن می‌کند. یکی از نمونه‌های محافظ برق که کارایی بالایی دارد محافظ برق هوشمند تایمردار است. در ادامه به بررسی کامل این محصول می‌پردازیم.

JBH؛ یک مرکز معتبر جهت خرید انواع محافظ برق هوشمند و تایمردار

JBH یکی از مراکز معتبر تهیه و فروش تجهیزات برقی است که در طی سال‌ها تجربه توانسته است با همکاری و مهارت تیم خلاق خود، تجهیزات برقی کاربردی را با کیفیت بالا طراحی و تولید و در بازار عرضه کند. یکی از ویژگی‌های مهم محصولات JBH این است که با خرید یک محصول مانند چراغ سیگنال یا محافظ برق مرکزی دیگر نیازی به بسیاری از لوازم جانبی‌ها ندارید؛ چرا که تلاش بوده است بیشترین کارایی در یک محصول پیاده سازی شود. با این ویژگی دیگر نیازی به صرف هزینه و فضا برای سایر وسایل ندارید. یکی از ویژگی‌های دیگر محصولات JBH، سه سال گارانتی تعویض بدون قید و شرط است. برای مشاهده تصاویر و لیست قیمت بهترین محافظ برق هوشمند تایمردار می‌توانید به سایت JBH مراجعه کنید و در صورت تمایل خرید خود را ثبت کنید. در این روند اگر با سوالی روبرو شدید یا به چالشی برخورد کردید می‌توانید با تیم پشتیبانی JBH ارتباط بگیرید و تا در زمانی کوتاه به مشکل شما رسیدگی شود.

تصویر محافظ ولتاژ جریان تک فاز

محافظ برق هوشمند تایمر دار چیست؟

لوازم الکترونیکی برای استفاده در یک محدوده معین ولتاژ برق طراحی شده‌اند. ولتاژ برق، کیفیت آمپردهی، فرکانس و نوسانات لحظه‌ای از جمله عناصر کیفی جریان برق هستند و در صورتی که در محدوده مناسب قرار نداشته باشند می‌توانند به لوازم برقی آسیب و خسارت وارد کنند؛ از همین رو برای حفاظت از این وسایل باید از محافظ برق استفاده کنید.

محافظ برق هوشمند یک وسیله بسیار کاربردی است که امروزه توجه افراد زیادی را به خود معطوف کرده است. این محافظ دیجیتالی هوشمند وظیفه چند وسیله مختلف را بر عهده دارد و به صورت همزمان چند کار را انجام می‌دهد. این وسیله در عین حال که یک محافظ برق است، مبدل و تایمر هم محسوب می‌شود و برای اتصال به انواع دوشاخه‌های برق، مانند دوشاخه‌های ژاپنی، امریکایی، انگلیسی، اروپایی و… به پریز برق ایرانی مناسب است؛ بنابراین با داشتن یک محافظ برق هوشمند تایمردار دیگر نیازی به مبدل برق ندارید؛ به این خاطر که این وسیله کوچک و سبک، کار مبدل برق را برای شما انجام می‌دهد. 

تصویر محافظ ولتاژ جریان JBH

ویژگی‌های محافظ برق تایمر دار هوشمند

محافظ برق هوشمند همانطور که گفتیم، یک دستگاه چند منظوره کوچک است که وظیفه حفاظت از تعداد بسیاری از وسایل الکترونیکی را برعهده دارد؛ در ادامه چند کارایی مهم این وسیله را فهرست می‌کنیم:

  • استفاده بسیار آسان
  • کوچک، سبک دارای قابلیت حمل آسان
  • محافظت فرکانسی بسیار دقیق
  • دارای سرعت‌عمل بالا
  • دارای تایمر قطع‌کن
  • دارای پریز یونیورسال
  • دارای جریان خروجی بالا 

تصویر محافظ ولتاژ جریان سه فاز

در زمان خرید محافظ برق تایمر دار دیجیتال به چه نکاتی باید توجه کرد؟

  • نوسانات زیادی که هر روزه رخ می‌دهد باعث شده است که تولیدکنندگان تجهیزات برقی مدل‌های جدید محافظ برق را طراحی و تولید کنند. محافظ برق تایمردار هوشمند یکی از این محصولات است که به ما کمک می‌کند تا امنیت وسایل برقی که بعضا بسیار گران‌قیمت هستند را تامین کنیم. با این حال پیش از خرید این وسیله باید چند فاکتور مهم را بررسی کنید تا بتوانید یک بهترین محافظ برق هوشمند مناسب وسیله برقی خود را تهیه کنید. در ادامه فاکتورهایی را که باید قبل از خرید محافظ برق دیجیتال در نظر داشته باشید، فهرست می‌کنیم.
  • به پورت‌های محافظ توجه کنید: محافظ‌های برق دارای تعداد پورت یکسانی نیستند و باید قبل از خرید محافظ برق هوشمند تعداد پورت‌های آن را بررسی کنید؛ به عنوان مثال می‌خواهید محافظ برق هوشمند شما دارای 6 پورت باشد یا 12 پورت؟
  • دستگاه‌هایی که به محافظ نیاز دارند را بررسی کنید: پیش از این‌که اقدام به خرید محافظ برق دیجیتال کنید باید وسایل الکترونیکی خود را چک کنید و بررسی کنید که چه نوع محافظ برقی برای آن‌ها مناسب است؛ برای مثال محافظ یخچال نسبت به محافظ تلویزیون تفاوت‌های اساسی دارد و به جریان برق قوی‌ترین نیاز دارد. می‌توانید این تفاوت‌ها را در مقالات مرتبط در سایت JBH مطالعه کنید.
  • به UL محافظ برق توجه کنید: قبل از خرید محافظ برق هوشمند باید حتما به عبارت سرکوبگر ولتاژ گذرا در آن توجه کنید. عبارت UL نشان‌دهنده این است که این وسیله در آزمایشگاه‌های گوناگونی تست شده است و دارای فاکتور صحت کالا است.
  • انرژی که دستگاه جذب می‌کند را چک کنید: مقدار جذب انرژی محافظ برق ولتاژی است که قبل از قطع شدن برق به واسطه دستگاه جذب می‌شود و منبع تغذیه‌ای را برای دستگاه ایجاد می‌کند. این مقدار جذب باید بین 600 تا 700 ژول باشد.
  • ولتاژی که از دستگاه عبور می‌کند را چک کنید: ولتاژی که مجاز است از یک دستگاه محافظ برق عبور کند حدودا باید 400 ولت باشد.
  • به گارانتی دستگاه محافظ برق توجه کنید: شرکت‌های معتبری که به طراحی و تولید محصولات محافظ برق هوشمند می‌پردازند معمولا محصولات خود را با ضمانت خرید عرضه می‌کنند؛ از این‌رو حتما در نظر داشته باشید تجهیزات برقی خود را از شرکتی تهیه کنید که محصولات خود را با گارانتی محصول ارائه می‌دهند. تمامی محصولاتی که در JBH عرضه می‌شود دارای گارانتی سه ساله بدون قید و شرط است.
  • محافظ برق هوشمند همچنین یک نوع تایمر است که در زمان‌هایی که شما بر روی آن مشخص می‌کنید، وظیفه قطع و وصل کردن لوازم برقی را بر عهده می‌گیرد. با خریداری محافظ برق هوشمند دیگر نیازی به پریز تایمردار ندارید.
Picture of تحریریه JBH
تحریریه JBH

در مجله اینترنتی JBH به‌روزترین و معتبرترین مقالات حوزه صنعت برق را بخوانید.

2 پاسخ

  1. نیازبه محافظی دارم که خودکار براساس زمانی که بهش بدم خاموش و روشن بشه به فرص مثال اسپیلت رو ۱۲ساعت روشن بشه ۱۲ساعت خاموش وبعدخودکاربه همین ترتیب ایاموجودهست؟؟

    1. این مدل محافظ که قابل برنامه ریزی هست و به وای فای هم متصل میشه و روی گوشی هم مقدار مصرف انرژی و وضعیت خروجی رو از لحاظ ولتاژ و جریان نشون میده بصورت سفارشی هست.
      ابعادش معادل دو کلید مینیاتوری هست و روی ریل نصب میشه. برای تهیه محصول و اطلاع از قیمت در تایم کاری با واحد تحقسق و توسعه شرکت تماس بگیرید 05136666401 مهندس حاصلی راد

دیدگاهتان را بنویسید

پشتیبانی فنی

پشتیبانی آنلاین فروشگاه