Search
Close this search box.

چرا ماینر برق زیاد مصرف می‌کند؟

تصویر کمترین مصرف برق ماینر
فهرست مطالب

امروزه افراد زیادی هستند که به ارزهای دیجیتال علاقه دارند؛ به همین دلیل برای استخراج آن‌ها به دستگاهی به اسم ماینر نیاز دارند. مصرف برق دستگاه‌هایی که با آن بیت کوین و ارزهای مختلف دیگری را استخراج می‌کنیم بسیار زیاد است. باید در نظر داشته باشید که فعالیت در این زمینه هزینه‌های بالایی دارد؛ به همین دلیل هر کسی این توانایی را ندارد. با وجود اینکه که ماینینگ کردن درآمد بالایی دارد، هزینه‌های مربوط به آن نیز به همان اندازه بالا است.

نکته: با توجه به اینکه ماینر قیمت بالایی دارد حتما برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی برای آن محافظ برق تهیه کنید. شما می‌توانید برای تهیه انواع محافظ برف که کیفیت بالایی دارد از JBH که این محصولات را با 3 سال گارانتی و تعویض بی و قید شرط ارائه می‌دهد خریداری کنید.

 

دلیل بالا بودن هزینه برق مصرفی ماینر

برای استخراج ارزهای دیجیتال از دستگاه ماینر استفاده می‌شود؛ این دستگاه‌ها به علت کارایی که دارند برق زیادی مصرف می‌کنند. در نظر داشته باشید که برق مصرفی این دستگاه با میزان برق مصرفی جهان برابر است و چیزی که انتظار می‌رود این است که تا سال‌های آینده برق مصرفی که این دستگاه نیاز دارد از مجموع برق مصرفی 121 کشور بیشتر می‌شود. 

سوال افرادی که از این دستگاه‌ها برای مایند کردن استفاده می‌کنند این است که چرا ماینر برق زیاد مصرف می‌کند؟ دلایل بالا بودن مصرف برق ماینر به شرح ذیل است.

در ابتدا به محاسبه برق مصرفی ماینر به طور خلاصه می‌پردازیم.

کمترین مصرف برق ماینر برابر با 2.25 گیگاوات است و در طی یکسال تمامی دستگاه‌های ماینر حدود 20 هزار گیگاوات ساعت برق مصرف می‌کنند و مایند کنندگان هزینه بسیار هنگفتی را باید پرداخت کنند. حال با دانستن میزان برق مصرفی این دستگاه دلایل بالا بودن برق مصرفی را بررسی می‌کنیم.

اولین دلیل که برق مصرفی دستگاه ماینر را بالا می‌برد، استفاده از صدها میلیون کامپیوتر است که 24 ساعته در حال کار کردن هستند؛ به همین علت گرمای زیادی را تولید می‌کنند. این کامپیوترها نیاز به کولر برای خنک شدن دارند تا از آسیب‌های احتمالی جلوگیری شود. 

ماهیت الگوریتم ماینر به گونه‌ای طراحی شده است که باعث افزایش مصرف برق می‌شود، این الگوریتم تنها از یک کامپیوتر که سخت افزارهای قدرتمند با پردازش‌های بالا دارد، برمی‌آید. در نظر داشته باشید همین کامپیوتر با این پردازش بالا به طور شبانه روزی در هفت روز هفته در حال کار کردن است و قطعا چنین سیستمی برق بالایی مصرف می‌کند.

تصویر ماینر برق

اقداماتی برای کنترل مصرف بالا برق ماینر

در ادامه به صورت خلاصه در مورد اقداماتی که باید برای کنترل مصرف برق ماینر انجام شود را بررسی می‌کنیم.

  • استفاده از هر سه فاز

زمانی که ماینر را در فارم (مزرعه دیجیتال) قرار می‌دهید باید بار آیسیک را به صورت متعادل روی سه فاز تقسیم کنید؛ یعنی روی هر فاز به طور مساوی فشار وارد شود. با این کار مصرف به حد استاندارد می‌رسد و امکان جریمه شدن شما کاهش می‌یابد.

  • استفاده از خازن

برای اینکه بتوانید ولتاژ را در شبکه‌هایی که سیم کشی آن‌ها بلند است کنترل و بار خطوط را متعادل کنید در آن‌ها از خازن استفاده کنید؛ به این صورت نصب آن باعث جلوگیری از خسارات احتمالی به شبکه و تاسیسات برق است. نصب خازن باعث آزادسازی ظرفیت فشار وارد شده و جبران بخش افت ولتاژ را برطرف می‌کند. 

نکته: توجه داشته باشید که استفاده از خازن در سیم کشی‌های بلند بسیار مهم است.

 

  • سیستم سرمایشی 

از آنجایی دستگاه ماینر علاوه بر برق گرمای زیادی نیز تولید می‌کند با استفاده از سیستم‌های سرمایشی و افزایش دور فن آن‌ها دستگاه را خنک کنید.

 

  • استفاده از محافظ

با خرید محافظ به سلامت دستگاه‌ خود کمک کنید. برای دستگاه از محافظ برق ماینر استفاده کنید. زمانی که شما از این محافظ‌ها استفاده می‌کنید دستگاه را از خطرهای احتمالی مانند آتش سوزی که دستگاه را تهدید می‌کند نجات می‌دهید.

 

  • سرویس کردن دستگاه

برای اینکه مصرف برق کاهش پیدا کند، سعی کنید دستگاه‌ها را هر چند مدت سرویس کنید تا گردو خاکی که بر روی سیستم و فن‌های دستگاه نشسته است پاک شود.

 

  • از اورکلاک کردن بپرهیزد

اورکلاک کردن دستگاه باعث افزایش مصرف برق ماینر می‌شود. اگر دستگاه ماینر خود را اورکلاک کردید و فریمور آن را تقویت کرده‌اید آن را به حالت اولیه برگردانید تا مصرف برق دستگاه کاهش پیدا کنید.

تصویر محاسبه برق مصرفی ماینر

دانستی‌هایی در مورد برق مصرفی ماینر

ماینینگ کنندگان با حل معاملاتی که با دستگاه ماینر انجام می‌شود ارزهای دیجیتال را استخراج می‌کنند. این دستگاه هر 10 دقیقه یک معامله را حل می‌کند. به طور کلی سیستم از مایند کردن هر بیت کوین پاداش می‌گیرد.

اطلاعات لازم و راه حل انتقالات ارز دیجیتال در سیستمی که بلاک چین نام دارد ثبت می‌شود. با هربار ثبت راه حل که در سیستم بلاک چین بلوک شکل می‌گیرد و پس از دو هفته که تعداد زیادی بلوک ایجاد می‌شود زمان بروز رسانی می‌رسد. در ادامه روند این سیستم معادلات سخت‌تر می‌شود و دستگاه مدت زمان بیشتری را برای حل کردن آن‌ها نیاز دارد که این فرایند برق بیشتری نیاز دارد.

توجه داشته باشید ک مصرف بالای برق دستگاه ماینر چالش‌های زیادی برای افراد و آینده آن‌ها دارد. اولین چالش ایجاد شده این است که برق ارزان در همه جای دنیا وجود ندارد و این موضوع ماینینگ کنندگان را دچار چالش‌های سخت می‌کند.

دستگاه‌های ماینر به محیط زیست آسیب فراوانی وارد می‌کند و باعث می‌شود سوخت‌های فسیلی بیشتری مصرف شود؛ به همین دلیل ایلان ماسک امکان خرید خودرو تسلا را با بیت کوین متوقف کرده است تا به محیط زیست آسیب کمتری وارد شود.

در نظر داشته باشید که با پیشرفت تکنولوژی و اختراعات هرچه مدل ماینر جدیدتر و بروزتر باشد مصرف برق آن نیز کمتر و تولید آن بیشتر می‌شود.

 

مقایسه مصرف برق دستگاه ماینر با سایر دستگاه‌های الکترونیکی

اکثر مایند کنندگان به دنبال آگاهی از میزان برق مصرف دستگاه‌های ماینر هستند و برخی از آن‌ها می‌خواهند تفاوت میزان برق مصرفی این دستگاه را با سایر وسایل الکترونیکی بدانند؛ به این منظور در ادامه می‌خواهیم با چند مثال به مقایسه برق مصرفی ماینر با لوازم خانگی بپردازیم.

یک مخلوط کن معمولی: 350وات

یک لب تاپ:50 وات

یک یخچال: 400تا 500 وات

تحریریه JBH
تحریریه JBH

در مجله اینترنتی JBH به‌روزترین و معتبرترین مقالات حوزه صنعت برق را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

پشتیبانی فنی

پیشاپیش فرا رسیدن سال جدید را خدمت شما عزیزان تبریک می‌گوییم.

با توجه به پایان سال مالی و عملیات انبارگردانی فروشگاه آنلاین تا 15 فروردین غیر فعال می‌باشد.

پشتیبانی آنلاین فروشگاه