Search
Close this search box.

محافظ کنتور

تصویر محافظ کولرگازی
فهرست مطالب

محافظ یک وسیله الکتریکی است که برای منازل، دفاتر و مکان‌هایی که در آن از وسایل برقی استفاده زیادی دارند بسیار پرکاربرد است. محافظ کنتور از تجهیزات بسیار مهم است که از آن برای حفاظت بیشتر وسایل خود استفاده می‌کنند.

به طور کلی محافظ برق انواع مختلفی دارد و هر کدام از آن‌ها در موارد مختلف کاربرد دارد؛ به طور مثال محافظ یخچال یکی از کاربردهای آن در منازل است که برای حفاظت از یخچال استفاده می‌شود تا در برابر نوسانات برق از یخچال محافظت کند. در این قسمت به محافظ کنتور اشاره شده است که به طور کلی در کنتور قرار می‌گیرد و کنتور را از نوسانات برق محافظت می‌کند. تمامی این محصولات را JBH به صورت انحصاری با 3 سال گارانتی و تعویض بی قید و شرط تولید و عرضه می‌کند.

 

معرفی محافظ کنتور JBH 

این محصول برای محافظت از نوسانات برق کاربرد دارد که دارای یک ترمینال ورودی و یک ترمینال خروجی است. ترمینال ورودی این محافظ کنتور به برق شهری متصل است که بتواند برق شهری وارد شده را کنترل کند و سیم‌های خانه به جای اینکه به طور مستقیم به پریز وصل شوند به کنتور متصل می‌شوند. بهترین محافظ پشت کنتور را می‌توانید از JBH تهیه کنید که بر روی محصولات برقی خود 3 سال گارانتی و تعویض بی قید و شرط را در نظر گرفته‌اند و شما می‌توانید با خیالی آسوده خرید خود را انجام دهید. JBH همچنین محصولات دیگری مانند محافظ برق مرکزی، محافظ کولر گازی و محافظ ماینر ارائه می‌دهد.

تصویر ترموستات

خرید ترموستات ماکرو برند jbh با سه سال گارانتی

 

طریقه نصب محافظ پشت کنتور

قرار دادن بهترین محافظ برق پشت کنتور در مدار کمک شایانی به حفاظت از لوازم برقی در برابر کاهش یا افزایش ولتاژ یا قطع و وصل ناگهانی برق می‌کند به‌ همین جهت خاطر باید این محافظ را به طور صحیح نصب کنید. دقت داشته باشید از افرادی که در این زمینه تجربه کافی دارند کمک بگیرید. در ادامه به توصیه‌هایی در رابطه با نصب محافظ پشت کنتور اشاره می‌کنیم.

به طور کلی محافظ کنتور بر روی تمامی وسایل نصب می‌شود و برق ورودی کل خانه را کنترل می‌کند.

قرار دادن محافظ کنتور در مدار مصرف کننده باید مطابق نقشه‌ای که هنگام تحویل ابزار دریافت می‌کنید باشد و مدارها را به درستی به ورودی و خروجی متصل کنید.

استفاده از این محافظ پشت کنتور جهت حفاظت کلیه لوازم خانگی در یک واحد مسکونی و وسایلی مانند یخچال، فریزر، ماشین لباسشویی یا ظرفشویی، پکیج، لوازم صوتی و تصویری، کامپیوتر و غیره است.

تصویر محافظ ولتاژ جریان سه فاز

نحوه عملکرد محافظ کنتور

بعد از وصل کردن محافظ کنتور به برق شهر در ابتدا چراغ قرمز به معنی نبود برق روشن می‌شود و در مدت زمان چند ثانیه چراغ زرد به علامت زمان تاخیر روشن می‌شود تا برق ورودی را به حد نرمال برساند و از ورود ناگهانی برق به وسایل جلوگیری کند در ادامه بعد مدت زمان کوتاهی این چراغ به سبز تبدیل می‌شود که به معنی این است که برق ورودی ولتاژ نرمالی دارد که در این مرحله پریز برق دار می‌شود. 

در صورت افت ولتاژ یا افزایش ولتاژ از حد مجاز ترمینال خروجی این محافظ کنتور به طور اتوماتیک بدون برق شده و چراغ قرمز روشن می‌شود. پس از رسیدن ولتاژ به حد مجاز چراغ قرمز خاموش و چراغ زرد روشن شده و پس از گذشت زمان تاخیر، چراغ سبز همزمان با برق دار شدن ترمینال خروجی محافظ کنتور، روشن خواهد شد.

تصویر محافظ ولتاژ جریان تک فاز

نکاتی که باید هنگام خرید محافظ کنتور به آن دقت کنید

 طول سیم از نکاتی است که باید به آن توجه داشته باشید که حداقل به اندازه فاصله وسایل الکترونیکی تا پریز برق باشد. مورد بعدی دقت داشته باشید که محافظ جای کافی برای همه اتصالات داشته باشد. از مهم‌ترین مواردی که باید به آن دقت کنید استاندارد ساخت محافظ کنتور است. یکی دیگر از نکات قابل توجه زمان پاسخ دهی محافظ کنتور به شوک الکتریکی و نوسان ایجاد شده است که در مدت زمان کوتاه بتواند آن را شناسایی کند.

 

قیمت محافظ کنتور 

قیمت محافظ کنتور به عواملی مانند برند و کیفیت بستگی دارد. کیفیت برند JBH در محافظ کنتور بالا است و به علت اینکه محصولاتش را به صورت انحصاری تولید و عرضه می‌کند خدماتی را در کنار قیمت‌های مناسب محافظ کنتور ارائه می‌دهد. 3 سال گارانتی و تعویض بی قید و شرط از خدمات پس از فروشی است که در اختیار متقاضیان محافظ کنتور قرار می‌گیرد. 

Picture of تحریریه JBH
تحریریه JBH

در مجله اینترنتی JBH به‌روزترین و معتبرترین مقالات حوزه صنعت برق را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

پشتیبانی فنی

پشتیبانی آنلاین فروشگاه