Search
Close this search box.

راهنمای خرید محافظ برق

تصویر برای محافظ برق
فهرست مطالب

خرید محافظ برق و داشتن آن برای هر خانه‌ای ضروری است. از آنجا که برق شهری دارای نوسانات زیادی است این نوسانات ولتاژی می‌تواند به وسایل الکتریکی داخل خانه آسیب وارد کند. برای وسایلی نظیر یخچال فریزر، وسایل تصویری و صوتی، ماشین لباسشویی، کولرگازی، لب تاب و کامپیوتر استفاده از محافظ برق ضروریست؛ اما اینکه چه نوع محافظ برقی خریداری کنید و اینکه آیا محافظ برق انتخابی شما مناسب وسایل هست سوالاتی است که در ادامه به آن‌ها پاسخ می‌دهیم.


راهنمای خرید محافظ برق کامپیوتر، یخچال و سایر لوازم صوتی تصویری

راهنمای خرید محافظ برق کامپیوتر در JBH شامل معرفی توان مصرفی مناسب برای محافظ، تعداد کلیدها و سیمی یا بی‌سیم بودن آن می‌شود.

محافظ برق کامپیوتر با عنوان محافظ صوتی تصویری نیز شناخته می‌شود. توان مصرفی این محافظ بین 1000 الی 2500 وات بوده و مجهز به کلید خاموش/روشن است.این محصول در دو نوع سیمی و بی‌سیم در بازار موجود است.

در هنگام تهیه محافظ برق برای یخچال باید به این مسئله توجه داشته باشید که یخچال به صورت شبانه‌روزی و بدون توقف روشن است؛ از این رو مهم‌ترین راهنمایی خرید محافظ برق یخچال که می‌توانیم در اختیارتان قرار دهیم این است که توان مصرفی محافظ مذکور حتما بین 2000 تا 3000 وات باشد.

تصویر ماحفظ برق پلاگین

از آن جایی که تلویزیون هم مانند کامپیوتر به توان مصرفی بالا نیاز ندارد، یک محافظ با توان مصرفی بین 1000 الی 2500 وات برای آن کافی و مناسب است؛ همچنین توجه داشته باشید که محافظ منتخب شما مجهز به چندین پریز باشد؛ زیرا تلویزیون وسیله‌ای است که معمولا در کنار سایر تجهیزات صوتی تصویری قرار می‌گیرد.

اگر قصد دارید محافظ برق کولر گازی بخرید حتما این مسئله را می‌دانید که کولر حتی از یخچال هم پرمصرف‌تر است؛ از این رو محافظ برق مناسب برای آن باید توان بالایی داشته باشد؛ به این ترتیب یک محافظ با توان بین 3000 الی 5000 وات می‌توانید گزینه خوب و ایده‌آلی برای محافظت از کولر باشد.

تصویر محافظ ولتاژ جریان JBH

نکات مهم در هنگام تهیه محافظ برق از فروشگاه‌ها

اگر به دنبال راهنمای خرید محافظ برق یخچال، کولر گازی، تلویزیون و کامپیوتر هستید، در ادامه به طور کامل ذکر می‌کنیم که باید به چه نکاتی توجه کنید. 

توان خروجی

همه محافظ‌های برق توان خروجی مشخصی دارند که با واحد ولت آمپر یا وات نشان داده می‌شود. توجه داشته باشید که هر محافظ برقی مخصوص وسیه‌ای خاص است؛ مثلا نباید به محافظ برق مخصوص کامپیوتر و لوازم صوتی و تصویری وسیله‌ای مانند جارو برقی که مصرف بالایی دارد را وصل کنید.

تعداد پریزها

 شما باید محافظی را خریداری کنید که برای دستگاه‌های متصل به آن به تعداد کافی پریز داشته باشد. محافظ‌ها بسته به نوع استفاده می‌توانند یک یا چند پریز داشته باشند. معمولا محافظ‌های مورد نظر برای یخچال‌ها دارای 2 پریز هستند و محافظ‌های تلویزیون 4 تا پریز دارند؛ البته این موضوع به تعداد دستگاه‌های متصل به آن نیز بستگی دارد؛ همچنین نوع طراحی قاب پریزها مهم است؛ زیرا باید به گونه‌ای طراحی شده باشند که در هنگام اتصال یک دوشاخه برق، مزاحمتی برای سایر خانه‌ها ایجاد نکند.  

نوع و تعداد پریزها

برای برخی از خانواده‌ها داشتن محافظ کودک روی پریز مهم است تا از برق گرفتگی کودکان جلوگیری شود؛ همچنین جنس تیغه‌های به کار رفته در پریز برق نیز مهم است؛ تیغه‌ها باید مقاومت و کیفیت خوبی داشته باشند. 

طول کابل

سومین مورد مهم دیگر طول کابل محافظ برق است. شما باید محافظ برقی را خریداری کنید که طول کابل آن زیاد باشد تا شما در استفاده از آن دچار مشکل نشوید. اگر قصد جا به جا کردن محافظ خود را دارید یا فاصله پریز برق با وسیله زیاد است، باید به خرید محافظ‌های کابلی فکر کنید. 

اکثر محافظ‌های برق موجود در بازار با طول کابل 1.5، 3 و 5 متری تولید می‌شوند. همیشه سعی کنید طول کابل را بیشتر از نیازتان تهیه کنید.

نشان استاندارد

به طور کلی داشتن نشان استاندارد می‌تواند یکی از فاکتورهای مهم برای خرید یک محافظ برق باشد. لازم به ذکر است که تمامی محصولات jbh با نشان استاندارد و با بالاترین کیفیت ممکن به فروش می‌رسند. شما می‌توانید انواع محافظ برق و غیره را از برند jbh تهیه کنید و از طول عمر بالای محصولات ارائه شده بهره ببرید. این برند آشناترین نام در زمینه فروش چنین محصولاتی است. 

جنس و کیفیت بدنه

یکی از نکات مهم در هنگام خرید هر نوع محافظی، جنس بدنه است. جنس بدنه محافظ انتخابی شما باید ضد حریق و ضد آب باشد. جنس بدنه محافظ‌ها تاثیر زیادی در ایمنی و دوام محجصولات دارد و در هنگام خرید باید یک محافظ برق با کیفیت بدنه بالا تهیه کرد. 

گارانتی و برند معتبر

به طور کلی گارانتی داشتن یک محصول نشان دهنده این است که یک شرکت به برند خود و کیفیت محصولاتش اعتماد دارد.

از آنجایی که همیشه احتمال خراب شدن محصولات برقی وجود دارد، هنگام تهیه محافظ برق باید گارانتی محصول را نیز مورد نظر قرار دهید تا در صورت خرابی امکان تعویض و یا تعمیر آن وجود داشته باشد.

علاوه بر موارد فوق، فاکتورهای مهم دیگری نیز وجود دارد که در ادامه به صورت خلاصه آن‌ها را عنوان می‌کنیم:

  • زمان تاخیر: محافظ‌ها بر اساس توان و مداری که برایشان مشخص شده است زمان تاخیر اولیه متفاوتی دارند. زمان تاخیر اولیه باید بسته به نوع وسیله محافظ برق انتخاب شود. 
  • قابلیت اتصال Usb: این مولفه درواقع جزو اجزای اصلی نیست و مزیت محسوب می‌شود.
  • دکمه خاموش و روشن محافظ: برای اینکه بتوانید کنترل بیشتری بر روی محافظ خود داشته باشید وجود دکمه خاموش و روشن مهم است. 
  • فاصله پریزها در محافظ برق: لوازم خانه آداپتورهایی با سایزهای مختلف دارند؛ پس مهم است فاصله پریزها استاندارد باشد.
  • زمان پاسخ‌دهی شوک الکتریکی: به طور کلی هرچه زمان شناسایی شوک الکتریکی و پاسخ‌دهی به نوسانات برق کم‌تر باشد، یعنی محافظ نوسان برق از کیفیت بالاتری برخوردار است.

تصویر محافظ برق پاکنتوری

راهنمای خرید بهترین محافظ برق برای تمام وسایل برقی

ما در JBH موفق به تولید نوعی از محافظ برق شده‌ایم که یک تنه از تمام وسایل برقی خانه شما محافظت می‌کند. اصلا مهم نیست اگر برای دریافت راهنمای خرید محافظ برق کامپیوتر اینجا هستید یا یخچال یا هر وسیله صوتی تصویری دیگر؛ زیرا محصول محافظ ولتاژ جریان JBH به گونه‌ای طراحی شده است که می‌تواند از تمام این وسایل به صورت یکپارچه محافظت کند؛ فقط کافیست آن را طبق دستورالعملی که پس از خرید در اختیارتان قرار می‌گیرد، در تابلو برق نصب کنید؛ سپس این محصول به صورت یکپارچه از تمام وسایل برقی من جمله کامپیوتر، تلویزیون، کولر گازی، یخچال و … محافظت می‌کند.

 

جمع بندی

بدون شک نقش محافظ برق در افزایش طول عمر و استفاده بهینه از وسایل الکتریکی موثر است. اینکه در هنگام خرید انواع محافظ برق بدانید که به چه نکاتی باید توجه کنید نیز نقش مهمی در انتخاب بهتر دارد. لازم به ذکر است که JBH، بهترین مارک محافظ برق خانگی و صنعتی است؛ از این رو اگر به دنبال برندی معتبر جهت خرید محافظ برق هستید می‌توانید از طریق همین سایت اقدام به خرید کنید و از 3 سال گارانتی تعویض بی‌قید و شرط محصولات برند JBH بهره‌مند شوید.

تحریریه JBH
تحریریه JBH

در مجله اینترنتی JBH به‌روزترین و معتبرترین مقالات حوزه صنعت برق را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

پشتیبانی فنی

پیشاپیش فرا رسیدن سال جدید را خدمت شما عزیزان تبریک می‌گوییم.

با توجه به پایان سال مالی و عملیات انبارگردانی فروشگاه آنلاین تا 15 فروردین غیر فعال می‌باشد.

پشتیبانی آنلاین فروشگاه