Search
Close this search box.

ترموستات دیجیتال

ترموستات ماکرو JBH

ترموستات ماکرو

۵,۵۰۰,۰۰۰ ریال

مشاهده محصول

ترموستات اکو

ترموستات اکو (Eco Thermostat)

۴,۰۰۰,۰۰۰ ریال

مشاهده محصول

تصویر ترموستات دیجیتال

امروزه استفاده از تجهیزات دیجیتال به سبب کارایی متنوع و امکاناتی که در اختیار افراد قرار می‌دهد بسیار مرسوم شده است. یکی از این تجهیزات ترموستات دیجیتال است. این محصول در سردخانه‌های مواد غذایی، گلخانه‌ها و مرغداری‌ها مورد کاربرد گسترده‌ای دارد.

مجموعه JBH در طی سال‌های متمادی که در زمینه طراحی و تولید تجهیزات برقی فعالیت می‌کند محصولات کاربردی مانند کنتاکتور، انواع ترموستات دیجیتال، محافظ برق و غیره را بر اساس اصول دانش نوین تولید کرده است. هر یک از این تجهیزات به صورت ترکیبی طراحی و ساخته شده‌اند به گونه‌ای که همزمان عملکرد چند محصول را بر عهده دارند.

در صورتی که قصد خرید ترموستات دیجیتال ارزان و با کیفیت را دارید لازم به ذکر است که JBH محصولات دانش بنیان را با قیمتی مناسب، کیفیتی بی‌نظیر و سه سال گارانتی و تعویض بی قید و شرط ارائه می‌دهد.

 

ترموستات دیجیتال چیست و بخش‌‌های تشکیل‌دهنده ترموستات دیجیتال کدام است؟ 

ترموستات دیجیتال وسیله‌ای است که وظیفه کنترل دما در محدوده معینی را بر عهده دارد؛ به این صورت که می‌توانید ترموستات‌ دیجیتال را روی دمای معینی تنظیم کنید تا در صورت کاهش و یا افزایش بیش از حد دما اقدامات کنترل کننده به وسیله این دستگاه صورت گیرد. برای آموزش نصب کنترل دما می‌توانید به مقاله‌ای که به آن اشاره شد مراجعه کنید. 

بخش‌های اساسی ترموستات دیجیتال عبارت است از: 

انواع ترموستات دیجیتال از دو بخش ورودی و خروجی تشکیل شده که هر یک شامل قسمت‌های دیگری تشکیل می‌شود؛ در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم: 

ورودی  ترموستات دیجیتال: این قسمت وظیفه اندازه‌گیری دما را بر عهده دارد و دارای دو سنسور است: 

  • سنسور ترموکوپل: این سنسور از انواع مختلفی چون  B, S, R, T, L تشکیل شده است. 
  • سنسور RTD: این سنسور نوعی حسگر دما است و مقاومت خود را با تغییرات دمایی تطبیق می‌دهد

خروجی ترموستات دیجیتال: این بخش دو وظیفه مهم بر عهده دارد: 

  • خاموش و روشن کردن تجهیزات سرمایشی و گرمایشی و کنترل آن. 
  • صدور سیگنال‌های هشدار را بر عهده دارد. 

ترموستات دیجیتال دارای سه خروجی رله ssr، آنالوگ و جامد است که هر یک وظیفه ویژه‌ای بر عهده دارند: 

تصویر ترموستات

مزیت استفاده از ترموستات دیجیتال 

کاربردها و مزیت‌های بسیار ترموستات‌های دیجیتال موجب شده است که این محصول متقاضیان زیادی را به سمت خود جذب کند. یکی از مزیت‌های این ابزار دارا بودن قابلیت برنامه‌ریزی است که می‌توانید به صورت اتومات متناسب با شرایط دمای محیط آن را تنظیم کنید؛ به طور مثال شما می‌توانید در فصل زمستان دما آن را طوری تنظیم کنید تا چندین درجه افزایش یابد. یکی دیگر از مزیت‌های این ابزار ذخیره انرژی و به مراتبی کاهش هزینه‌های انرژی است؛ به این علت که با کاهش و افزایش دما در مصرف انرژی و اتلاف صرفه‌جویی می‌شود.

مهم‌ترین مزایای استفاده از ترموستات دیجیتال عبارت است از:

  • ترموستات‌های دیجیتال قابلیت تنظیم دمای محیط را دارند. 
  • علاوه بر تنظیم دما، قابلیت تنظیم اتومات دمای محیط را دارند و دما را بر خلاف ترموستات‌های مکانیکی و آنالوگ، به طور خودکار برنامه‌ریزی می‌کنند. 
  • ترموستات‌های دیجیتال به دلیل این که قادر به ذخیره سازی انرژی هستند قابلیت این را دارند که در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنند. 
  • به وسیله این دستگاه می‌توانید دمای محیط را به عنوان مثال در گلخانه‌ها و مرغداری‌ها هر زمان که نیاز داشته باشید به راحتی اندازه‌گیری کنید.
  • در انواع ترموستات‌ها دیجیتال این قابلیت وجود دارد که یک برنامه هفتگی برای آن‌ها تنظیم کرد.
  • این محصولات یک الگوریتم تطبیقی دارند؛ به عنوان مثال می‌توان تنظیم کرد که هر روز صبح دمای محیط روی 21 درجه تنظیم باشد. 
  • این وسیله قابلیت دسترسی و کنترل از راه دور دارد.
  • باعث حفاظت و حراست از محیط زیست می‌شود.
  • ایمنی را افزایش می‌دهد. 

تصویر ترموستات

معرفی انواع ترموستات‌های JBH 

ترموستات دیجیتال بر حسب نوع کارکرد و سایر فاکتورهای موجود به انواع مختلفی دسته بندی می‌شود؛ چند مورد از پرکاربردترین آن‌ها نمونه‌های دیجیتال، آنالوگ، هوشمند، قابل برنامه‌ریزی و دستی است.

ترموستات‌های برند JBH بسته به نوع تغذیه، تعداد رله و کنترل دما رطوبت، شامل انواع زیر می‌شود.JBH علاوه بر تولید و فروش ترموستات دیجیتال محصولات دیگری مانند انواع محافظ برق مرکزی، کنترل دما، کنترل فاز، انواع کنتاکتور، حفاظت موتور و… را با سه سال گارانتی تعویض با قیمت و کیفیت بسیار مناسب عرضه می‌کند. 

تصویری از ترموستات دیجیتال

ترموستات اکو 

اگر به یک ترموستات زیبا با قیمت مناسب نیاز دارید که تغذیه ۲۲۰ ولت داشته باشد و یا اگر یک رله ۵ آمپری برای سرمایش و گرمایش بصورت غیر همزمان نیاز دارید ترموستات اکو انتخاب مناسبی است. این ترموستات دمای فعلی و دمای تنظیمی را همزمان نشان می‌دهد؛ علاوه بر این دارای قابلیت روشن/خاموش کردن ترموستات و ۹ فانکشن متفاوت است.

 

ترموستات ماکرو 

اگر به دنبال یک ترموستات زیبا با قیمت مناسب و ابعاد استاندارد هستید که تغذیه ۲۲۰ ولت داشته باشد و یا اگر مایلید ۲ رله ۵ آمپری قابل برنامه‌ریزی برای سرمایش و گرمایش به صورت غیر همزمان داشته باشد ترموستات ماکرو انتخاب مناسبی است.

 

کاربرد ترموستات دیجیتال چیست؟

ترموستات دیجیتال در مکان‌هایی کاربرد دارد که در آن تجهیزات سرمایشی و گرمایشی به چشم می‌خورد؛ در ادامه به کاربردهای دیگر این محصول پرداخته شده:

  • مدیریت و تنظیم درجه دما گازها، جامدات و مایعات در تجهیزات.
  • در محیط‌ها و مکان‌هایی چون گلخانه‌ها، سردخانه‌ها، دیگ‌های بخار، کوره‌ها و مرغ‌داری‌ها.
  • در لوازم و وسایل خانگی که با حرارت و دما مرتبط هستند.

کوچک‌ترین تغییر دمایی می‌تواند خسارات جبران‌ناپذیری را به همراه داشته باشد؛ به همین دلیل توصیه می‌شود اگر صاحب مشاغلی هستید که در بالا به آن اشاره شد، برای صرفه‌جویی در انرژی و افزایش میزان بهره‌‌وری حتما از ترموستات‌های دیجیتال استفاده کنید.

برخی از مهم‌ترین کاربردهای ترموستات دیجیتال عبارتند از:

  • گرمایش ساختمان
  •  گرمایش مرکزی
  •  تهویه مطبوع
  • سیستم‌های HVAC
  •  آبگرمکن
  • تجهیزات آشپزخانه از جمله فر و یخچال
  • انکوباتورهای پزشکی و علمی

تصویر نحوه تنظیم ترموستات

نحوه تنظیم ترموستات دیجیتال چگونه است؟ 

ابتدا باید کلید ست (set) را به مدت 5 ثانیه نگه دارید. بعد از اینکه در نمایشگر ترموستات عبارت p0  را مشاهده کردید مجددا دکمه ست (set) را یک بار فشار دهید؛ در این حالت شما عبارت  C  به معنی کولر را مشاهده می‌کنید.

با فشار دادن دو دکمه (+ و -) عبارت H که به معنی حالت هیتر است را روی نمایشگر می‌بینید. در این حالت یکبار دیگر دکمه ست را بزنید و با کمک دکمه + عبارت P1 را روی نمایشگر پیدا کنید. با زدن دکمه SET وارد تنظیمات P1 می‌شوید و عدد 2 را در نمایشگر صفحه مشاهده می‌کنید؛ در ادامه با فشار دادن دکمه – این عدد را به 0.1 می‌رسانیم.

نکته: برای ایجاد حداکثر دقت در دستگاه می‌بایست بازه زمانی قطع و وصل به جای 2 درجه 0.1 شود.

بعد از این که به عدد 0.1 رسیدید مجدد SET را می‌زنید و با مشاهده عبارت P1  دکمه ست را 5 ثانیه نگه می‌دارید.

 

فاکتورهایی که در زمان خرید ترموستات دیجیتال باید به آن توجه داشته باشید

برای خرید ترموستات دیجیتال حتما از مراکز معتبر که دارای گارانتی و خدمات پس از فروش هستند خرید کنید؛ در این هنگام باید به برخی موارد توجه داشته باشید که در ادامه به صورت خلاصه آن‌ها را توضیح می‌دهیم:

 

کیفیت

کیفیت مهم‌ترین مبحثی است که برای اکثر افراد اهمیت داشته و تاثیر بسزایی بر قیمت محصولات دارد؛ به همین دلیل توصیه می‌‌کنیم هنگام خرید حتما به کیفیت محصولات توجه داشته باشید؛ زیرا یک محصول بی‌کیفیت قطعا در نحوه کارکرد تجهیزات اختلال ایجاد می‌کند.

هیچ زمان کیفیت را فدای قیمت نکنید و همیشه محصولات با کیفیت خریداری کنید.

 

گارانتی

گارانتی خیال‌تان را آسوده می‌کند که در صورت بروز هرگونه مشکل، یک شرکت یا تیم شما را پشتیبانی می‌کند.

گارانتی مجموعه JBH به این صورت است که تمامی محصولات برقی مانند انواع ترموستات دیجیتال، چراغ سیگنال و… را با 3 سال گارانتی  تعویض بی قید و شرط  ارائه می‌دهد.

با توجه به نکاتی که گفته شد اگر تصمیم به خرید ترموستات دیجیتال ارزان دارید، می‌توانید برای اطلاع از جزئیات و قیمت ترموستات دیجیتال و نحوه تنظیم ترموستات دیجیتال از کارشناسان مجموعه JBH کمک بگیرید.

تصویر ترموستات دیجیتال

قیمت ترموستات دیجیتال چگونه است؟ 

ترموستات دیجیتال قیمت‌های متفاوتی دارد و قیمت آن به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد؛ به همین دلیل هیچگاه نمی‌توان قیمت واحدی برای آن ارائه داد. برخی فاکتورها همچون خدمات پس از فروش، گارانتی، نوع برند، کیفیت، اصالت محصولات و غیره بر قیمت ترموستات دیجیتال تاثیر می‌گذارند؛ از طرفی برخی محصولات تخصصی به سبب کاربرد و عملکرد حرفه‌ای‌تری که دارند قیمت بالاتری نیز دارند؛ به همین دلیل هنگام خرید باید تمام فاکتورها را به صورت همه جانبه در نظر داشته باشید.

پشتیبانی فنی

پیشاپیش فرا رسیدن سال جدید را خدمت شما عزیزان تبریک می‌گوییم.

با توجه به پایان سال مالی و عملیات انبارگردانی فروشگاه آنلاین تا 15 فروردین غیر فعال می‌باشد.

پشتیبانی آنلاین فروشگاه